Klachten en oplossingen

Wanneer u een klacht heeft over een van de medewerkers van Netwerkpsychologen, dan vragen we u deze in eerste instantie met de betreffende medewerker te bespreken.

In de meeste gevallen komt u dan samen tot meer begrip en of een passende oplossing. Is de klacht niet naar tevredenheid van een van beide opgelost, dan wordt de klacht voorgelegd aan de directeur van Netwerkpsychologen. Deze zal met u in gesprek gaan om verheldering te krijgen en een passende oplossing te vinden. In het geval er geen (passende) oplossing gevonden is, kan de klacht ook altijd gericht worden aan de externe klachtenfunctionaris van onze organisatie. 

Netwerkpsychologen is voor de behandeling van klachten en geschillen aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Onze klachtenprocedure vindt u onder deze tekst. Op de website van Klachtenportaal Zorg kunt u algemene voorwaarden en de reglementen vinden en downloaden. Klik hier om direct naar de downloadpagina te gaan. 

Download hieronder onze klachtenprocedure of neem contact met ons op.

Vertrouwenspersoon

Als kind, jongere of (pleeg)ouder kun je voor vragen, advies of ondersteuning altijd contact opnemen met een vertrouwenspersoon van JeugdStem. Jeugdstem is de organisatie van vertrouwenspersonen in de jeugdzorg. Met een vertrouwenspersoon kunnen kinderen, jongeren, ouders of pleegouders in vertrouwen iets bespreken, zonder dat iemand anders te horen krijgt wat er is besproken. 

Zo'n vertrouwenspersoon kan mogelijk informatie verschaffen over hoe jeugdzorg precies in elkaar zit, wat je kunt verwachten, wat jouw rechten zijn, hoe je met iemand in gesprek kunt gaan als iets je dwarszit en waar je klachten kunt indienen. Een vertrouwenspersoon kan je hierin adviseren en ondersteunen.

Wilt u meer weten of hebt u een vraag?

Neem gerust contact met ons op. U bent tevens van harte welkom op onze locatie aan de Badweg 2, 8934 AA in Leeuwarden.

Contact opnemen